Membres investigadors de
l’Àrea de didàctica de les ciències socials (URV)
Antoni Gavaldà

Antoni Gavaldà és doctor en Geografia i Història,
llicenciat en Filologia Catalana i mestre d’Educació Primària, per la
Universitat de Barcelona. Ha treballat en tots els nivells d’ensenyament i ha estat professor de la Universitat Rovira i
Virgili. Els seus camps de treball són la Didàctica de les Ciències Socials i
la investigació històrica contemporània. A l’actualitat forma part dels grups
de recerca Cooperació a l’escola, i en el d'Història, Societat, Política i Cultura des de Catalunya al món (ISOCAC). Autor de llibres de text, en el camp de la
didàctica ha incidit en la perspectiva de la història local i comarcal a
l’aula, en l’argumentació social i en el tractament del treball cooperatiu a
l’escola.
Per saber-ne més:
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV
Josep M. Pons-Altés
Josep M. Pons-Altés és doctor en Història per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Lleida. Actualment és professor titular d'universitat a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Forma part del grup ISOCAC i entre les seves publicacions destaquen els llibres El poder polític a Lleida (1843-1854). Eleccions i pronunciaments (1998), Moderats i progressistes a la Lleida del segle XIX (2002), Lluís Companys, els orígens d’un símbol (2005), Pere Boldú i Tilló. Cooperació i formació (Barcelona i Valls, 2013), la participació en El treball cooperatiu. Una estratègia per ensenyar i aprendre des de les ciències socials (2016), i haver coordinat els llibres Ciutadania compromesa i educació. Propostes per al foment de la memòria democràtica (2021) i Didàctica, història, cooperació i justícia social. Reconeixement al doctor Antoni Gavaldà (2021). Amb Antoni Gavaldà ha estat editor del llibre El tractament de les ciències socials per a l’educació primària: proposta teòrica i pràctica (Tarragona, 2013). En l'àmbit de la didàctica de les ciències socials ha publicat articles en revistes com Íber, Investigación en la Escuela, Storia e Futuro. Rivista di storia e storiografia o Comunicació Educativa. Després d’haver exercit tasques docents a les universitats de Lleida, UOC, Múrcia i Jaume I de Castelló, actualment és professor titular d'universitat a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.
Per saber-ne més:
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV
Víctor Grau
Víctor Grau és llicenciat en el màster en Societats Històriques i
Polítiques d’Europa i mestre d’Educació Primària, per la URV. És professor
associat a la URV, vinculat a l’àrea de Didàctica de les Ciències Socials del
Departament d’Història i Història de l’Art, des del curs 2014-2015. Va obtenir
el primer premi Benet Vigo de la Fundació Roca i Galès l’any 2013 com a coautor
de l’obra “L’ensenyament actual necessita cooperació: la responsabilitat en la
cooperació”. Ha estat membre integrant del projecte L’aprenentatge
des de la cooperació, a les didàctiques de les ciències socials i les
matemàtiques: lligam entre universitat i escola de l’AGAUR. També, investigador del grup de recerca Investigació Didàctica i Continguts Curriculars de la URV.
Per saber-ne més:
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV, blog personal i twitter (@vgraufe)
web del Departament d'Història i Història de l'Art de la URV, blog personal i twitter (@vgraufe)
Albert Irigoyen
Albert Irigoyen Zaragoza és professor lector de Didàctica de les Ciències Socials a la Universitat Rovira i Virgili (URV) (Dept. d'Història i H. de l'Art). És doctor excel·lent cum laude amb menció Internacional i Premi Extraordinari de Doctorat de la URV, amb una tesi sobre aprenentatge cooperatiu i pedagogies cooperatives en Didàctica de les Ciències Socials en la formació de mestres. A més, és graduat en Educació Primària, graduat en Història i màster en Formació del Professorat (Geografia i Història). També és professor col·laborador de DCS a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha estat professor associat, investigador
predoctoral i postdoctoral FI-SDUR, i professor substitut a la URV, i professor col·laborador a la Universitat d'Andorra (UdA). És director de la revista Comunicació Educativa (editada per Publicacions URV) i forma part dels grups ISOCAC, GRAI, ICEM-34, i Investigació Didàctica i Continguts Curriculars, i de la Xarxa Interuniversitària d'Aprenentatge Cooperatiu (XINTERAC). Ha estat membre (i forma part) de projectes d'investigació i d'innovació finançats, i és formador de docents en aprenentatge cooperatiu crític i pedagogies cooperatives a centres educatius, moviments de renovació pedagògica, ateneus i grups de recerca. Ha realitzat quatre estades de recerca: dues al grup LIRDEF de la Universitat Paul-Valéry
de Montpeller 3, i dues al grup SOCIAL(S) de la Universitat de València. Les seves publicacions tracten sobre la interacció cooperativa en la Didàctica de les Ciències Socials.
Per saber-ne més:
ORCID https://orcid.org/0000-0003-2896-0006
GoogleScholar https://scholar.google.com/citations?user=99RpokAAAAAJ&hl=ca
Twitter Twitter (@albert_irigoyen)
Marta Hernández
Marta Hernández Pérez és mestra d'educació infantil i primària amb menció d'anglès a la Universitat Rovira i Virgili. Màster en direcció de centres per a la innovacció educativa a la Universitat Autònoma de Barcelona i professora associada a l'àrea de Didàctica de les Ciències Socials, al Departament d'Història i Història de l'art de la URV.
Fabrícia Castro
Fabrícia Castro da Silva (Manaus-Brasil, 1985), és professora associada de l’Àrea de Didàctica de les Ciències Socials de la URV (Departament d’Història i Història de l’Art) amb docència a la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia.
Actualment és doctoranda amb una tesi la línia d’investigació de la qual es basa en l’aprenentatge cooperatiu i els valors en un context escolar de màxima complexitat.
És mestra funcionària d’educació primària pel Departament d’Ensenyament amb el Grau d’Educació Infantil amb menció en Atenció a la Diversitat per la URV. Màster en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge per la UOC.
Forma part del grup de recerca Investigació Didàctica i Continguts Curriculars de la URV.
Carlos Terrón
Carlos Terrón Vasco (Tarragona, 1973) és llicenciat en Història per la URV, i obtingué el títol de Suficiència Investigadora per la Universitat de Barcelona dins el Departament d’Història Moderna. És professor funcionari d’Educació Secundària, Coordinador de pràctiques del Màster de Formació del Professorat de l’Institut d’Altafulla, Sots-coordinador de les proves PAU de la matèria d’Història i professor associat a l'àrea de Didàctica de les Ciències Socials, al Departament d'Història i Història de l'art de la URV.
Col·laboradors en la trajectòria del grup
Victòria Castillo
Sebastià Giné
Marcel·lí Piñana
Jordi Suñé
Agustí Agramunt
Sílvia Fernàndez
Sandra Güell
Sílvia Fernàndez
Sandra Güell
Maribel Panosa (UdL-URV)
Luïsa Girondo (URV)
Carme Olivé (URV)
Pilar Arumí (UVIC-UCC)
Col·laboradors de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
Jacint Torrents
Jacint Torrents és professor de Didàctica de les Ciències Socials a la
Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVIC-UCC). És doctor en
Antropologia Cultural i membre del grup de recerca Coneixement i Didàctica
(CODI). En la vessant didàctica ha participat en recerques entorn dels museus
pedagògics i l’activació del patrimoni educatiu. És membre fundador del Grup de
Didàctica en Patrimoni Local del CIFE (Centre d’Innovació i Formació en
Educació) que impulsa l’adopció del patrimoni local per part de les escoles. És
impulsor del projecte de l’Ecomuseu del Blat. Xarxa de patrimoni rural (dins la
Càtedra d’agroecologia i sistemes alimentaris alternatius) que investiga,
preserva i difon el patrimoni cultural de la pagesia de la Plana de Vic.
Joan Callarisa
Per saber-ne més: www.descobreixcasserres.cat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada